Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2017

Αγραφιώτικη απάντηση στο… μπουγιουρντί!



Στα 1823 η τεράστια στρατιά του Μουσταή Πασά (με 15000-20000 επίλεκτους μισθοφόρους) κατηφορίζει από τη Σκόδρα της Βόρειας Αλβανίας φτάνοντας ως τα Τρίκαλα απ' όπου ετοιμάζεται να εισβάλλει στα… εκ πεποιθήσεως απείθαρχα Άγραφα των Καραϊσκάκηδων, στα πλαίσια ενός γενικότερου επιθετικού σχεδιασμού κατάπνιξης της Επανάστασης με άνωθεν εντολή του Σουλτάνου. 

Το μεγαλεπήβολο σχέδιο του Πασά της Σκόδρας προέβλεπε : κατ' αρχάς την υποταγή των όποιων "ατίθασων καπετανάτων" στα αδάμαστα Άγραφα, αλλά και στην περιοχή του Ασπροποτάμου, ώστε ν’ ανοίξει ο δρόμος για το επόμενο χτύπημα στο επαναστατημένο Μεσολόγγι -σε συνεργασία με τον Ομέρ Βρυώνη-και τέλος κάθοδο στο Μοριά με στόχο την Τριπολιτσά. 

Πριν όμως ο Μουσταή Πασάς ξεκινήσει την αιματοβαμμένη επέλασή του, επιστρατεύει τη… διπλωματία και την κουτοπόνηρη γαλιφιά της εξουσίας, με σκοπό να τουμπάρει τους εξεγερμένους οπλαρχηγούς για να συνθηκολογήσουν.  

Έτσι στέλνει και στον αρματολό των Αγράφων Γιώργη Καραΐσκάκη την παρακάτω επιστολή:

«Με λέγουν Μαχμούτ πασιά Σκόδρα. Είμαι πιστός, είμαι τίμιος. Το στράτευμά μου το περισσότερον σύγκειται από χριστιανούς. Εδιορίσθην από τον Σουλτάνον να ησυχάσω τους λαούς. Δεν θέλω να χύσω αίμαΜη γένοιτο. Όποιος θέλει να είναι με εμένα, πρέπει να είναι πλησίον μου. Όποιος δεν θέλει ας καρτερεί τον πόλεμό μου. Δέκα πέντε ημέραις σας δίδω καιρόν να σκεφτείτε».

Ο "γιος της καλογριάς" δεν χρειάστηκε… "να το σκεφτεί"! Έτσι αφού γνωστοποίησε και σε άλλους καπεταναίους την επιστολή του "κερατά του σαλεπιτζή", κατόπιν φρόντισε -από τα αγαπημένα του Άγραφα όπου βρισκόταν- να στείλει στο Μουσταή Πασά το… δικό του "μπουγιουρντί" με το γνωστό ντόμπρο και λεβέντικο τρόπο του :

«Μου γράφεις ένα μπουγιουρντί
λέγεις να προσκυνήσω,
κι εγώ πασά μου ρώτησα
τον πούτζον μου τον ίδιον,
κι αυτός μου αποκρίθηκε
να μην σε προσκυνήσω,
κι αν έρθεις κατ’ επάνω μου
ευθύς να πολεμήσω»!


ΥΓ: Για τον Καραϊσκάκη δείτε και... 1 - 2 3 - 4


12 σχόλια:

Aris είπε...

Αθανατε Καραισκακη, αθανατα Αγραφα!!

PHOTO ΤΙΤΛΟΙ είπε...

Μου θύμισε τον Τσίπρα όταν πηγαίνει στας Ευρώπας!

doctor είπε...

ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΦΙΛΤΑΤΕ ΙΧΝΗΛΑΤΗ.
ΜΕ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΑΞΙΑ.

ποιώ - ελένη είπε...

Ας τους έχουμε σαν παρακαταθήκη
Αυτός ο λαός πάντα πρωτοστατούσε!!!!!

Καλημέρα Ευρυτάνα μου

Φυσιολάτρης! είπε...

E...τα θρυλικά Αγραφα πάντα ήτανε παλικαριών λημέρια.....Ο γιός της καλόγριας εκεί ανδρώθηκε.....σαν μαχητής και υπερασπιστής της φτωχολογιάς!!!!!!!!!!

Άρης Άλμπης είπε...

Το «ελευθερία ή θάνατος» σε Καραϊσκάκεια διατύπωση.

ΕΥΡΥΤΑΝΑΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ είπε...


Για την επέλαση του Μουσταή Πασά της Σκόδρας στην Ευρυτανική γη και τις μάχες που δόθηκαν εναντίον του μπορείτε να διαβάσετε και εδώ:

1) http://eyrytixn.blogspot.gr/2011/08/blog-post_08.html

2) http://eyrytixn.blogspot.gr/2012/08/blog-post_26.html

kapetandiamantis είπε...

ΜΠΡΑΒΟ ΕΥΡΥΤΑΝΑ!


ΠΟΣΟ ΛΕΙΠΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΟΙ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΔΕΣ.....

dimosf είπε...

Δυστυχώς Καραϊσκάκηδες σήμερα δεν έχει!

άγριο κυκλάμινο είπε...

Tο «No pasarán!» 2 αιώνες πριν δια χειρός Καραισκάκη!

ΕΥΡΥΤΑΝΑΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ είπε...

Eυχαριστούμε για τα σχόλια και τις επισκέψεις και σε αυτή την ανάρτηση.

Ανώνυμος είπε...

Πόσο μεγάλη ιστορία έχεις Ελλάδα μου ανεξερεύνητη !!!!!!