Από τον συμπατριώτη μας Νίκο Τσιόγκα
για τους αναγνώστες του blog "Ευρυτάνας ιχνηλάτης"
Μέσα από τις ηλεκτρονικές σελίδες του "Ευρυτάνα ιχνηλάτη", γίνεται αναφορά σε ένα τραγικό δυστύχημα που συνέβη τον Ιούλιο του 1967 στους δύσβατους και άκρως επικίνδυνους δρόμους της Ευρυτανίας, και συγκεκριμένα στο δρομολόγιο της συγκοινωνίας Καρπενησίου - Φιδακίων, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε 4 συμπατριώτες μας και το σοβαρό τραυματισμό άλλων 8.
Το συμβάν ιχνηλάτησε ο συμπατριώτης μας Νίκος Τσιόγκας και μας το παρουσιάζει με την υποσημείωση ότι : "το δυστύχημα έγινε στις 24/7/1967 προπαραμονή της Αγίας Παρασκευής. Μάλιστα εικάζεται ότι (εν συνεχεία) το λεωφορείο θα συγκέντρωνε και θα μετέφερε επιβάτες στο Παπαρούσι για το προσεχές πανηγύρι της Αγίας Παρασκευής στις 25 & 26/7. Γι' αυτό και στο εικονοστάσι της φωτογραφίας παρατηρούμε και την εικόνα της Αγίας Παρασκευής".
Παράλληλα τονίζει πως "η παρούσα ανάρτηση αφιερώνεται στην άσβεστη μνήμη των αδικοχαμένων συμπατριωτών μας, μεταξύ των οποίων και στενού συγγενούς, που έπεσαν θύματα της κρατικής αδιαφορίας σε μια εποχή όπου η Ευρυτανία ήταν εντελώς εγκαταλειμμένη στην τύχη της. Ακόμη όμως και σήμερα πολλοί δρόμοι σε πλείστα σημεία του οδικού δικτύου της Ευρυτανίας παραμένουν ιδιαίτερα επικίνδυνοι, οι δε συγκοινωνίες ; μάλλον είναι ανύπαρκτες... εν έτει 2024!"
Ιδού:
"""""""""""""""""
"""""""""""""""""
Επιβατικόν εντός χαράδρας
ΜΕ ΤΕΣΣΑΡΑΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΟΚΤΩ ΤΡΑΥΜΑΤΙΑΣ
ΛΑΜΙΑ 25 Ιουλίου. Του ανταποκριτού μας. -
Φορτοεπιβατικόν αυτοκίνητον πλήρες επιβατών, κατέπεσε τας απογευματινάς ώρας τής χθες εις χαράδραν πλησίον του Καρπενησίου, με αποτέλεσμα να φονευθούν τέσσερα άτομα και να τραυματισθούν σοβαρώς έτερα οκτώ.
Συγκεκριμένως το υπ' αριθμόν 231.068 φορτοεπιβατικόν αυτοκίνητον οδηγούμενον υπό του Ευαγγέλου Κωστοπούλου, ετών 28, και εκτελών συγκοινωνίαν μεταξύ Καρπενησίου και της κοινότητας Φιδακίου κατέπεσεν εις το 13ο χιλιόμετρον της οδού ταύτης, εντός χαράδρας εκατό περίπου μέτρων.
Εκ της πτώσεως εφονεύθησαν ο οδηγός του αυτοκινήτου, η Σταυρούλα Δημητροπούλου ετών 27, κάτοικος Στεφανίου Καρπενησίου, ο Ευάγγελος Αθανασόπουλος ετών 34, κάτοικος Στεφανίου Καρπενησίου, και η Παναγιώτα Μπουλούμπαση, ετών 62, κάτοικος Φιδακίου.
Επίσης ετραυματίσθησαν σοβαρώς, οι Ανάργυρος Μπούμας, ετών 31, κάτοικος Καρπενησίου, ο Γεώργιος Κατσάνος, ετών 39, κάτοικος Αγίας Βλαχέρνας, ο Κωνσταντίνος Κωστόπουλος, ετών 27, κάτοικος Στεφανίου Καρπενησίου, η Ειρήνη Παπαδοπούλου, ετών 37, κάτοικος Αγίας Βλαχέρνας, ο Ηλίας Παπαδόπουλος, ετών 38, κάτοικος Αμαρουσίου Αττικής, η Ιφιγένεια Τσιούλου, ετών 69, κάτοικος Ξυλοβράχου Ευρυτανίας, και οι Διονύσιος Γιαννόπουλος, ετών 46 και Ιωάννης Κωστόπουλος ετών 17, κάτοικοι Στεφανίου Καρπενησίου.
Οι τραυματίαι νοσηλεύονται εις το Νοσοκομείον Καρπενησίου.
12 σχόλια:
Θυμάμαι αμυδρά που το συζητούσαν.
Hταν ολοκληρη περιπετεια να φτασεις τότε στο χωριο σου και με χιλιους δυο κινδυνους. Ομως οπως σωστα λεει και το αρθρο και σημερα πολλοι δρομοι ειναι επικινδυνοι. Αρκει να σκεφτουμε καποια χωρια των Αγραφων θα συμπληρωνα εγω. Σα να μην αλλαξε τιποτα.!!
Τραγικό περιστατικό. Συγχαρητήρια στον κ Νίκο Τσιόγκα που το ανακάλυψε και με το άρθρο του ήταν σαν να έκανε ένα μνημόσυνο στη μνήμη αυτών των αδικοχαμένων ανθρώπων.
Γιατί μήπως υπάρχουν σήμερα.........συγκοινωνίες........σχολεία.............ιατρεία.......στα χωριά της Ευρυτανίας;;;;;;;;;; πλην ελαχίστων εξαιρέσεων..........Πλήρη εγκατάλειψη!!!!!!!!!!!!!
Πολλές φορες θυμούμαι γκρεμισμένα αυτοκίνητα στους γκρεμούς,.τόσοι άνθρωποι χαμενοι εξαιτίας αυτού του άχρηστου κρατους μια ζωή αδιάφορο και ανάλγητο .
Το κράτος από εκείνα τα χρόνια αδιαφορούσε παντελώς για τα έργα οδοποιίας στα ελληνικά χωριά, με αποτέλεσμα, όπως περιγράφεται στο εν λόγω άρθρο, την απώλεια αθώων ανθρώπων. Λεφτά όμως υπάρχουν, αλλά όχι για τις λαϊκές ανάγκες!!
Τίμησες τη μνήμη αυτών των ανθρώπων τόσα χρόνια μετά. Μπράβο Νίκο..
Πόσο απέχει το λεωφορείο του 1967 από τα Τέμπη του 2023 ;
ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ Η ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΕΙΧΕ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΑΝΑΣΤΗΘΕΙ. ΤΟ ΕΑΜ ΚΑΙ Η ΠΕΕΑ ΦΡΟΝΤΙΣΑΝ ΝΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΤΕΙ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ, ΞΕΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΟΥ ΔΥΝΑΤΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΩΝ ΕΚΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ.
ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ Η ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΦΘΗΚΕ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΟΨΙΑΣΤΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΤΗΝ ΕΚΔΙΚΗΘΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΤΗΣ. ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ Η ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΑΠΟΜΕΙΝΕ ΕΝΑΣ ΡΗΜΑΓΜΕΝΟΣ ΤΟΠΟΣ ΧΩΡΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΕ ΜΟΝΟ ΕΦΟΔΙΟ ΤΗΣ ΤΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΤΟ ΘΛΙΒΕΡΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ Ο Κ. ΝΙΚΟΣ ΤΣΙΟΓΚΑΣ ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΛΕΓΟΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ.
Καθώς διάβαζα την ανάρτηση μου ήρθαν στο νου σκηνές από κάτι ντοκιμαντέρ που βλέπουμε στην ΕΡΤ που δείχνουν στα Ιμαλάια τα τοπικά λεωφορεία να διασχίζουν στενούς καρόδρομους σύριζα σε φοβερούς γκρεμούς και όποιοι είναι τυχεροί επιβιώνουν! Κάπως έτσι μου φαίνεται θα ήταν και στην ευρυτανία τότε που συνέβη αυτό το ατύχημα.
Ο ασφάλτινος δρόμος πότε θα φτάσει στο χωριό των Αγράφων; Το ερώτημα τίθεται στις 26-7 του 2024 και όχι το 1967!!
Ευχαριστούμε θερμά τον συμπατριώτη μας Νίκο Τσιόγκα για το σπάνιο άρθρο - προϊόν έρευνας - που χάρισε στο blog μας και τους αναγνώστες μας.
Ευχαριστούμε, επίσης, όλες και όλους εσάς για τις επισκέψεις και τα σχόλια στην ανάρτηση.
Δημοσίευση σχολίου