Παρασκευή 28 Μαρτίου 2025

Φοβού τους "σωτήρες"...


 
Φοβού τους "σωτήρες" και δώρα φέροντας - κατά παράφραση της γνωστής ρήσης.

Αν περιμένουμε να μας "σώσουν" οι υποτακτικοί των δυναστών, ή έστω όλοι εκείνοι που δεν θέλουν και δεν μπορούν να αντιπαρατεθούν με τους εξουσιαστές και το σύστημά τους, τότε προτιμότερο είναι να κάνουμε το σταυρό μας ώστε να έχουμε περισσότερες πιθανότητες να "σωθούμε" παρά να περιμένουμε από δαύτους.

Και για να το σοβαρέψουμε λίγο, δεν υπάρχει μεγαλύτερη πληγή για έναν λαό από την "ανάθεση". Να αφήνεται δηλαδή ο ίδιος ανενεργός και απαθής εξουσιοδοτώντας τους τάχα "σοφούς εκπροσώπους του" για να τον λυτρώσουν, εν απουσία του, με συνηθέστερο βέβαια αποτέλεσμα να τον πουλάνε και να τον προδίδουν.

Μόνο η ενεργή συμμετοχή όλων μας στο κοινωνικό γίγνεσθαι, η μετατροπή μας σε ενεργούς πολίτες και η μαζική παρουσία μας στους λαϊκούς αγώνες για ένα καλύτερο αύριο, μπορεί να φέρει την ελπίδα σε μια κοινωνία που την αναζητά απεγνωσμένα.

Και τότε δεν θα έχουν και πολλά περιθώρια οι "σωτήρες" για να... μας τη φέρουν. Αφήστε που δυνητικά μπορεί η παρουσία τους να μας είναι και εντελώς αχρείαστη έως άχρηστη!

(Με αφορμή μια απρόσμενη εικόνα στα πανέμορφα μα και χιλιοπαιδεμένα Άγραφα που έχουν χιλιοχορτάσει από υποσχέσεις, από τους εκάστοτε κυβερνώντες, διαχρονικά...)


Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025

Ο λαϊκός θρήνος - αντιεπετειακό (;)


Τους είπαν κλέφτες, παραβατικούς, ληστές, κατσαπλιάδες, κλαρίτες, αντάρτες, ζορμπάδες και με χίλια δυο ακόμα ονόματα και παραονόματα. Όπως όμως κι αν τους ονόμασαν οι εξουσιαστές αυτοί ήταν οι απροσκύνητοι, οι περιφρονητές των αφεντάδων και οι πρωτομάχοι του ελεύθερου βίου σε καιρούς που λίγοι τολμούσαν να σηκώσουν κεφάλι.


Οι λαϊκοί ήρωες αυτοί που μάχονται για την προσωπική τους ελευθερία μα και για το δίκιο του αδικημένου ραγιά (όλων των εποχών) θα συγκινούν και θα συνεγείρουν πάντοτε τους λαϊκούς ανθρώπους που στο πρόσωπό τους νιώθουν τους δικούς τους "Προμηθέες", εκείνους των "περήφανων ταπεινών" αυτού του τόπου.

Ο ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗΣ ΤΩΝ ΑΓΡΑΦΩΝ ήταν ένας από αυτούς, μπορεί και το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αυτών, στα αδούλωτα ευρυτανικά κορφοβούνια της ανυποταξίας και της παλικαριάς.

Τους είπαν κλέφτες, παραβατικούς, ληστές, κατσαπλιάδες, κλαρίτες, αντάρτες, ζορμπάδες και με χίλια δυο ακόμα ονόματα και παραονόματα. Όπως όμως κι αν τους ονόμασαν οι εξουσιαστές αυτοί ήταν οι απροσκύνητοι, οι περιφρονητές των αφεντάδων και οι πρωτομάχοι του ελεύθερου βίου σε καιρούς που λίγοι τολμούσαν να σηκώσουν κεφάλι.

Μα ο λαός ήξερε και ξέρει. Ότι εκείνοι οι "ξεροκέφαλοι" και ανυπάκουοι ήταν και θα είναι οι προάγγελοι της συλλογικής λεφτεριάς γιατί πολύ απλά ξέρουν να παλεύουν πρώτα για τη δική τους τιμή και αξιοπρέπεια. Ήξερε και ξέρει ο λαός ότι αυτοί ήταν και θα είναι οι πρωτοξεκινητάδες στην πορεία του Ανθρώπου από το σκοτάδι στο φως, τότε, τώρα κι αύριο...

Ο Λαϊκός Θρήνος για την Απώλεια ενός Παλικαριού, πόσω δε μάλλον ενός σαν τον Αλύγιστο Κατσαντώνη, αποτελεί μια ιδιαίτερη στιγμή Σεβασμού και Τιμής.

Γι' αυτό και επιλέξαμε -και ενόψει 25ης- όχι ένα από τα συνηθισμένα "επετειακά" αφιερώματα, αλλά κάτι διαφορετικό...

Είναι  ένα γραπτό του συμπατριώτη μας βραβευμένου Ευρυτάνα λόγιου Δημήτρη Σταμέλου (1931-2005) μέσα από το βιβλίο του, που κοσμεί και την προσωπική μας βιβλιοθήκη και φέρει τίτλο: "Κατσαντώνης η αποθέωση της παλικαριάς", βιβλιοπωλείον της Εστίας και το οποίο συστήνουμε ανεπιφύλακτα στους αναγνώστες του "Ευρυτάνα ιχνηλάτη" .

Αναφέρεται στο θρήνο των απλών ανθρώπων για το χαμό του Αγραφιώτη σταυραετού μα και πως ο αυτός ο θρήνος γίνεται εν τέλει φλάμπουρο ξεσηκωμού στη λαϊκή ψυχή που γυρεύει παντού και πάντοτε τη δική της λύτρωση από κάθε είδους τυραννία, ξένη και ντόπια...


*****


"Ο χαμός του Κατσαντώνη, αντιλάλησε σα βαρύ και πρωτάκουστο μοιρολόι σ' ολάκερη την Ελλάδα. Ο μεγάλος ελευθερωτής, ο ακατανίκητος προστάτης των ραγιάδων, σφράγιζε με το μαρτυρικό του θάνατο, πάνω στα τριαντατρία ανθισμένα του χρόνια, την αξιοσύνη της ζωής του.

Μέσα ωστόσο στο πολύπικρο τραγούδι, αντιφέγγιζε η ελπίδα και θέριευε η απαντοχή. Το θλιβερό μαντάτο χύμηξε στις αγραφιώτικες κορφές, σα φθινοπωρινή νεροποντή κ' έδερνε τη γης, βροχοτόπια και διάσελα και μικροπερίβολα, σπίτια και καρδιές, που όλα είχανε σκοτεινιάσει.

Γύρω στις φωτιές οι άνθρωποι κοίταζαν ο ένας τον άλλο και δε μιλούσαν. Τι να πουν; Ανησήκωναν μονάχα τα στηριγμένα στα γόνατά τους σκληρά και ροζιασμένα από τη δούλεψη χέρια τους και σκούπισαν τα μάτια τους. Κι όλο απλωνόταν ο θρήνος. Κι όλο μεγάλωνε το μίσος για τον τύραννο. Κι όλο στεριωνόταν μέσα τους η φλογισμένη λαχτάρα της λευτεριάς.

Όμως ετούτος ο θρήνος γινόταν αγάλι, ώρα την ώρα, σαρακατσάνικο, κλέφτικο τραγούδι. Κ' ήταν σα να πήγαιναν σε γάμο, με διπλές και τρίδιπλες ζυγιές. Σα να κινούσανε με γερόντους, γριές, κοπέλες και νιούς πάνω στ' άλογα και με το φλάμπουρο μπροστά για το περίτρανο γιορτάσι. 

Για μια στιγμή φάνηκε σα να μαυροφόρεσε η γης ολάκερη. Μ' άξαφνα πύργωσε πάλι η ζωή κ' έγινε ποτάμι φουρτουνιασμένο ο πολύπικρος χαμός.

Σε τούτη τη γη τη δουλεμένη με τη λαχτάρα της λευτεριάς την αβασίλευτη δεν της πάει μαύρα μαντήλια να φοράει. Τόνιωθαν οι πικραμένοι κι άστραφτε στα μάτια η ελπίδα. Κι άστραφαν στον ήλιο που ξάνοιγε στις κορφάδες τα γιαταγάνια. Κι άστραφε ολούθε η παλικαριά κ' η ομορφιά του Κατσαντώνη, έτσι καθώς ολοζώντανος, τρόμος της τουρκιάς, σιγουριά κι αποκούμπι του ραγιά, ανυψωνόταν και διαφέντευε τη μνήμη του λαού."


Πρωτο-δημοσιεύθηκε στο Περιοδικό "ΚΑΤΙΟUΣΑ" (20/3/2025) από τον "Ευρυτάνα ιχνηλάτη"

Παρασκευή 21 Μαρτίου 2025

Ο Ζαχαρίας Παπαντωνίου στας εξοχάς του... Γαλατσίου!


Πριν από 114 χρόνια ο πολυταξιδεμένος και πολυγραφότατος Ευρυτάνας λογοτέχνης Ζαχαρίας Παπαντωνίου (1877-1940) μας ξεναγεί στο... εξοχικό και ολόδροσο Γαλάτσι παραθέτοντας αρκετά πολύτιμα στοιχεία για την αθηναϊκή συνοικία. Το εξαιρετικό γραπτό τού Ζαχαρία Παπαντωνίου διανθίζεται και με ένα εκλεπτυσμένο χιούμορ που το κάνει ακόμη πιο απολαυστικό. Το εν λόγω δημοσίευμα, το οποίο παρεμπιπτόντως ιχνηλατήσαμε από την ηλεκτρονική βιβλιοθήκη του Δήμου Γαλατσίου, πρωτο-δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "Εμπρός" με ημερομηνία 24 Απριλίου 1911.

Ιδού:

*****

«ΤΟ ΓΑΛΑΤΣΙ»

24 Απριλίου 1911

Ζαχαρίας Παπαντωνίου..

Το Γαλάτσι είναι μία εξοχή που έχει μέλλον. Δένδρα δεν έχει και το θέλγητρόν της είναι μόνο ο λαμπρός αέρας που φυσά εκεί αφθόνως από την μικράν λοφοσειράν του Ψυχικού. Άλλως τε τα δένδρα δεν είναι εύκολον πράγμα εις την Αττικήν. Γενεαί γενεών επέρασαν εδώ χωρίς να τα ιδούν. Ο Πλάτων μας περιγράφει την Αττικήν άφυλλον, τον Υμηττόν φαλακρόν και εις την εποχήν του, όπως είνε σήμερον, και μόνο μας πληροφορεί ότι χίλια έτη προ της εποχής του ήτο κατάφυτος, πράγμα το οποίον μπορεί και να συνέβαινε ή, αν συνέβαινε, δεν μας ενδιαφέρει.

Τέλος πάντων, εγεννήθημεν εις τον τόπον της φαλάκρας. Οι σχολιασταί δεν ημπορούν να εξηγήσουν πού ευρίσκετο αυτό το άλσος Κολωνού, εις το οποίον ο Σοφοκλής ετοποθέτησε τρομεράς θεότητας και πλήθος αηδόνων. Φαίνεται ότι οι ποιηταί της αρχαιότητας, μη βλέποντες δένδρα, τα έγραφαν.

Άδικον λοιπόν να οργισθή κανείς ότι το Γαλάτσι δεν έχει πολλά άλλα δένδρα από τας πελωρίας λεύκας του καφενείου του. Κατά τα άλλα, εφόσον κάθηται κανείς εις αυτό το καφενείον, η διαμονή είναι ευχάριστος, και το αερόλουτρον που παίρνει από τα ηδονικώτερα. Εκεί μάλιστα υπάρχει και πηγή με νερό χωνευτικόν, μέγα και τούτο αγαθόν. Πριν ολίγου καιρού η πηγή είχε την αθλιότητα γούρνας, εις την οποίας εβύθιζαν τα ρύγχη των ζώα και άνθρωποι, αλλά ήδη ο δήμαρχος την έκαμε μαρμαρόκτιστον και άσπρη ως νύφη.

Συνέβη μάλιστα και το νόστιμον ότι οι Γαλατσιώται δυσπιστούσαν εις την γενναιοδωρίας του κ. Μερκούρη, υποπτευόμενοι ότι θα τους πάρει το νερό δια τον δήμον. Και ο δήμαρχος δια να τους καθυσηχάσει έβαλε να σκαλίσουν επί του μαρμάρου τας λέξεις: «Τοις ιδιοκτήταις του ύδατος Γαλατσίου». Με την επιγραφήν αυτήν, επέχουσαν θέσιν όρκου, ησύχασαν και πίνουν αφθόνως.

Πράγμα άξιον μελέτης εις το Γαλάτσι είνε η τεράστια τέντα του καφενείου, ένα υπόστεγον απέραντον που κόστισε 5.000 φράγκα. Το ίδρυμα αυτό ποίος το έκανε νομίζετε; Αι ελληνικαί προπόσεις. Πουθενά δεν γίνονται τόσαι προπόσεις, όσαι εις το Γαλάτσι. Εκεί τα περισσότερα ελληνικά σωματεία εκτελούν τον μόνο και κύριον σκοπόν των – το ετήσιον γεύμα, κατά το οποίον προπίνουν από πρωίας μέχρι εσπέρας και ευχαριστούνται. Φαίνεται λοιπόν ότι ο καφετζής ήτο μεγαλοφυής και εσκέφθη: επειδή πάσα ελληνική μανία είνε κεφάλαιον, το οποίον πρέπει να εκμεταλλευθεί πας έξυπνος επιχειρηματίας, ας κάμω την μεγαλύτερην τέντα της Ελλάδος. Όταν οι Έλληνες μάθουν ότι εδώ μπορούν να προπίνουν όλην την ημέραν, χωρίς να τους κάψη ο ήλιος, όχι μόνον θα έρχωνται να τρώγουν πολλοί μαζί, αλλά θα κάνουν και σωματεία επίρηδες. Όπερ και έγεινε, καθώς υποθέτω.

Προ ημερών ο συμπολίτης μας κ. Κεκάδης εβάπτισε το μικρό του καφετζή. Το ωνόμασεν Αλέξανδρον. Ο δε Αλέξανδρος ούτος είνε αληθώς μέγας διότι περιπατεί, παίζει και προχθές παρ’ ολίγον να μου σκίσει το καπέλλο, ωσεί καταληφθείς από πολεμικόν μένος αμέσως μόλις ήκουσεν ότι του έδοσαν όνομα στρατηλάτου.

Το όνομα παίζει μέγαν ρόλον εις τον κόσμον. Φαντασθήτε ότι ο μικρός ήρχισε να μου τραβά και τα γένεια. Εγώ δε πώς να αντιστώ εναντίον Αλεξάνδρου, αφού ονομάζομαι μόλις Ζαχαρίας; Παρεδόθην ως μαλθακός Πέρσης εις τον κατακτητήν.

Τέλος εκαθήσαμεν εις το γεύμα εις το οποίον παρεκάθησε και ο Δήμαρχος Αθηναίων κ. Μερκούρης. Αλλά το γεύμα ήτο υπό την τέντα. Έπρεπε να γίνη κάποια πρόποσις. Κι επειδή ουδείς εξ ημών ανελάμβανε το βαρύ τούτο έργον, δια το οποίον απαιτούνται τόσα προσόντα, η μικρά δεσποινίς Χαρδουβάκη υψώνουσα το ποτήριον είπε:

«Να ζήσει ο υιός του καταστηματάρχου

και εις υγείαν του κ. Δημάρχου».

Η ομοιοκαταληξία είνε μεγάλη οικονομία. Όταν την εύρη κανείς, όπως η χαριτωμένη εκείνη μικρά, προπίνει ταυτοχρόνως υπέρ της υγείας δύο ανθρώπων. Συνεκρούσαμεν τα ποτήρια και την συνεχάρημεν.

Μετά τούτο οι βιολιντζήδες έκρουσαν ελληνικόν χορόν και τα κορίτσια εχόρεψαν. Ο παίζων το σαντούρι, κινών τον λάρυγγά του ως κότα καταπίνουσα νερό, τραγουδούσε γλυκύτατα δια την πρώτην κόρην που έσυρε λεβέντικα τον χορόν:

«Να σε χαρεί που σ’ έχει

και που σε λαχταρεί

και που σε καμαρώνει

λεβέντικο κορμί»

Ο δροσερός αέρας της εξοχής, τόσον αρμονισμένος με το τρίο των λαϊκών οργάνων, εφτέρωνε τον χορόν και η λεύκα παρέκει εσάλευεν, όλη τρόμον και αγαλλίασιν, δια την νεότητα της χορεύτριας.

Αίφνης ηκούσθη κρότος πηρουνιού εις πιάτο και εφάνη κάποιος εγειρόμενος δια να κάμη πρόποσιν. Θα το πιστεύσετε; Ήταν ο παπάς, ο βαπτίσας το παιδί. Εσιωπήσαμεν βαθέως περιμένοντας να ακούσωμεν τί θα έλεγε ο ιερεύς του Υψίστου, ο οποίος μέχρι της ώρας εκείνης έτρωγε σιωπηλότατος. Θα βρήκε ασφαλώς άλλην ομοιοκαταληξίαν. Και όμως όχι. Δεν κατώρθωσε να βρη άλλην. Επανέλαβεν εκείνην της μικράς κόρης και έκαμε την πρόποσίν του ως εξής:

«Εις υγείαν του καταστηματάρχου

και συγχρόνως του κυρίου Δημάρχου»

-«Σεις δεν θα κάμετε καμμίαν πρόποσιν;» με ηρώτησαν.

-«Να σας πω ειλικρινώς, σκέπτομαι να κάμω την ίδια που έκαμαν η κόρη και ο παπάς». Και προσχωρήσας προς την δροσεράν πηγήν, προέπιον δύο χωνευτικά ποτήρια ύδατος, μονολογήσας περίπου κατά τον επόμενον τρόπον:

«Εις υγείαν του καταστηματάρχου

και του κυρίου Δημάρχου.

Ομοιοκαταληξίαι άλλαι δεν υπάρχου(ν)».


blog "Ευρυτάνας ιχνηλάτης"


Τετάρτη 19 Μαρτίου 2025

Ένας αποστάτης στο αρχηγείο ανταρτών της Ευρυτανίας


Ο ύπουλος διασπαστικός ρόλος του αποστάτη Άθω Ρουμελιώτη στο αρχηγείο ανταρτών Ευρυτανίας και η αντιμετώπισή του από τον Άρη Βελουχιώτη στην αντάρτικη συνέλευση στο Παπαρούσι της Ευρυτανίας το 1942. Η λιποταξία  και ο ξεπεσμός του... 

Ιχνηλατήσαμε μία σημαντική μαρτυρία, που σας παρουσιάζουμε μέσα από τις ηλεκτρονικές σελίδες του "Ευρυτάνα ιχνηλάτη", και αφορά ένα πρόσωπο που ελάχιστοι γνωρίζουν. Εμπεριέχεται στο βιβλίο του Γιάννη Χατζηπαναγιώτου (καπετάν Θωμά) με τίτλο: "Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΤΟΥ ΑΡΗ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗ, εισαγωγή κ' επιμέλεια από τον αδερφό του Μπάμπη Δ. Κλάρα", εκδόσεις Δωρικός.

Κατά την (πιστή) μεταφορά του συγκεκριμένου αποσπάσματος, και λόγω της πυκνής γραφής του, επιλέξαμε να αφήνουμε ενδιάμεσα κενά ώστε να είναι πιο εύκολα αναγνώσιμο.

Ιδού:

*****

"(....) Χαρακτηριστική για τη διάβρωση, που επιχειρήθηκε στο αντάρτικο, είναι και η λιποταξία του Άθω Ρουμελιώτη, που προαναφέρθηκε σε προηγούμενα κεφάλαια. 

Καμουφλαρισμένος αντικομμουνιστής ο έφεδρος αυτός ανθυπολοχαγός Σωκράτης Γκέκας και στρατιωτικός του τοπικού αρχηγείου ανταρτών Ευρυτανίας ως Άθως Ρουμελιώτης, επίδοξος αρχηγίσκος, ευθύς ως έγινε ο διαχωρισμός των ανταρτών σε αρχηγεία, δυο σκοπούς είχε βάλει μπρος να πετύχει, σύμφωνα με όσα διαπιστώθηκαν από τον καπετάνιο του αρχηγείου Ευρυτανίας Σπύρο Καπλάνη: 

Ο ένας ήταν να υποσκάψει το κύρος, να υπονομεύσει τη θέση και να προκαλέσει τη χρεοκοπία του Άρη. Δεν τα κατάφερε, αλλά προσπάθησε με σατανικότητα να το πετύχει. Ο άλλος ήταν να ανεξαρτητοποιήσει το αρχηγείο Ευρυτανίας, να στήσει δικό του μπαϊράκι με δικό του καπετανάτο, παίζοντας έτσι το παιχνίδι των αντιδραστικών δυνάμεων. Το 'δειξε αυτό πρώτα με τις προτάσεις που έκανε στον Καπετάν Νάκο Μπελή, καθένας να κρατήσει ως φέουδο την περιοχή του, προτάσεις που τις απέρριψε ο τίμιος αγωνιστής καπετάνιος, στέλνοντάς τον στο διάολο και καταγγέλοντάς τον συνάμα στον Άρη.

Πιο καθαρά εκδήλωσε τις προθέσεις του στη γενική συνέλευση που έγινε στις 6 Νοεμβρίου 1942 στο Παπαρούσι, όπου πήραν μέρος πάνω από 200 αντάρτες της Ρούμελης. Είταν μια πρωτοφανής σύναξη καπεταναίων και πολεμιστών, που ζωντάνευαν ένσαρκα και έμψυχα τους Αρματολούς και τους Κλέφτες τού Εικοσιένα. 

Εξετάσθηκαν τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν και τα μέσα που θα χρησιμοποιούσαν για ν' αναπτύξουν τη δράση τους. Όλοι βλέπανε, τονίζανε και συμφωνούσανε, ότι με την αριθμητική και δυναμική ανάπτυξη που έπαιρνε το Ρουμελιώτικο Αντάρτικο, χρειαζότανε και συντονισμός στη δράση του, ώστε το ένα τμήμα να βοηθάει το άλλο κι ο εχθρός να μην καταλαβαίνει από που του έρχεται το ένα χτύπημα κι από πού το άλλο, και να μην ξέρει από πού να πρωτοφυλαχθεί, που να βαδίσει και πως να ξεφύγει. Έτσι, ώστε να ενισχυθεί και η τάση του να εγκαταλείψει την ορεινή περιοχή, να περιοριστεί στις συγκοινωνιακές αρτηρίες και ν' αφήσει το χώρο ελεύθερο για τη δημιουργία της ελεύθερης Ελλάδας.

Μέσα στη γενική αυτή συμφωνία, ακούστηκε η παραφωνία του Άθω Ρουμελιώτη: Ν' ανεξαρτητοποιηθούν τα αρχηγεία και καθένα ν' αναπτύξει αυτοτελή δράση για ν' αποφευχθούν τάχα τα χτυπήματα του εχθρού ! Ο Άρης "ξετίναξε" τις αντιλήψεις αυτές, αποδεικνύοντας πόσο ασύμφορες είταν καθώς οδηγούσαν στον κατατεμαχισμό των δυνάμεων και στο σμπαράλιασμα τελικά του αγώνα, χωρίς καμμιά, όχι επίτευξη των εθνικών απελευθερωτικών σκοπών του, αλλά ούτε καν προσέγγιση σ' αυτήν.

Φυσικά οι προτάσεις του Άθω απορρίφθησαν ως απαράδεκτες απ' όλη την ανταρτοσύναξη. 

Ο Άθως είχε χάσει το διασπαστικό παιχνίδι. Κι όταν το είδε αυτό, το 'σκασε τη νύχτα, σαν τους κλέφτες και τους λιποτάχτες μ' άλλους 25 άντρες που είχε καταφέρει να παρασύρει με το μέρος του, μια κλίκα που την αποτελούσαν κατά το πλείστο πρώην χωροφύλακες. 

Με διάφορες παραπλανητικές πορείες για ν' αποφύγει την καταδίωξη φθάνει στο χωριό Κυριάκη, στα σύνορα Ευρυτανίας - Ηπείρου κι εκεί συναντιέται με τον Ζέρβα και τον υπαρχηγό τότε της Αγγλικής Στρατιωτικής Αποστολής Κρις. Είναι φανερό, ότι δεν αποκλείεται να υπήρξε προσυννενόηση. Αλλά κι αν δεν υπήρξε, η συμπαιγνία έγινε. Ο Κρις, πιστός στην αποικιοκρατική και αντικομμουνιστική, στην πράξη αντιαπελευθερωτική των λαών, πολιτική των Άγγλων συντηρητικών, ανέλαβε να φροντίσει ώστε ο Άθως και το καπετανάτο του να αναγνωρισθεί από το Στρατηγείο Μέσης Ανατολής, ως ανεξάρτητο τμήμα. Και ο Ζέρβας ανάθεσε σ' αυτόν τον μέχρι πριν λίγο καπετάνιο του ΕΛΑΣ, ν' αναλάβει να διαφυλάξει τις οικογένειες των αδελφών του Αλέκου και Περικλή. Τέτοια εμπιστοσύνη του είχε. Ποιος ; Ο Ζέρβας. Το τι σημαίνει αυτό, ας το εξηγήσει καθένας, όπως θέλει. 

Για να τελειώνουμε, όμως, με τον αποστάτη αυτόν, ας σημειώσουμε και τούτα: Ο Ζέρβας και ο Κρις, όταν σε λίγες μέρες, όπως θα δούμε πιο κάτω, ανταμώθηκαν στη Βίνιανη με τον Άρη, του αποκρύψανε τη συνάντησή τους αυτή με τον Άθω. Κι ο Άθως, ενισχυμένος από τον Ζέρβα με είκοσι χρυσές λίρες Αγγλίας, κατέβηκε στο Ξηρόμερο. Εκεί υποχρέωσε τον διευθυντή του μεγάλου αγροκτήματος Λεσίνι, να τροφοδοτεί αυτόν και το τμήμα του με άφθονα σφαχτάρια και μπόλικο ψωμί. Μαρτύρησε ο άνθρωπος αρκετόν καιρό από το μπελά αυτόν του Άθω, όπως και από ορισμένες ενέργειες των εργαζομένων στο κτήμα και απευθύνθηκε στις εαμικές οργανώσεις.

Είταν λίγος καιρός έπειτα από την αποστασία του Άθω, όταν είχα πια κατέβει κι εγώ στην περιοχή, ως μάχιμος του ΕΛΑΣ. Γι' αυτό οι οργανώσεις απευθύνθηκαν σ' εμένα. Θεώρησα υποχρέωσή μου να πάω στο Λεσίνι να δω τα γεγονότα. Πήρα μαζί μου δυο αντάρτες και πήγα. Εκεί βρήκα τότε και τον Άθω. Με είξερε από προηγούμενες συναντήσεις που είχαμε όταν πήγαινα στον Άρη. Δεν αρνήθηκε να μιλήσουμε για τους λόγους της αποστασίας του. Για να μη χάνουμε, όμως, χρόνο, του είπα ότι το καλύτερο θα είταν να κάνει μια γραπτή έκθεση κι εγώ αναλάβαινα προσωπικά να την προωθήσω στην Αθήνα και να τη διαβιβάσω στην Κ.Ε. Ούτε αυτό το αρνήθηκε. Για να του δείξω τις καλές μου προθέσεις, του είπα να συνεργασθούμε και να συντονίσουμε τη δράση και σαν αρχή να κάνουμε μια πρώτη κοινή εμφάνιση στο Αιτωλικό του Μεσολογγίου, αυτός με το 25μελές δικό του τμήμα κι εγώ μ' ένα δικό μου δεκαπενταμελές. Παρ όλο που αυτό είταν επικίνδυνο, επειδή περνούσαν από τον εκεί δημόσιο δρόμο μηχανοκίνητα των κατακτητών, πραγματοποιήσαμε την κοινή αυτή εμφάνιση και οι κάτοικοι του Αιτωλικού μας υποδεχτήκανε με ανυπόκριτο ενθουσιασμό. 

Όταν, όμως, την άλλη μέρα επιστρέψαμε στο Κάτω Ξηρόμερο και τον επίεσα να συντάξει και να μου δώσει την έκθεση, που είχαμε πει, το 'σκασε πάλι ξαφνικά τη νύχτα με το τμήμα του, χωρίς να γίνει αντιληπτός, χωρίς ν' αφήσει καμμιά εξήγηση, έστω και μ' ένα απλό σημείωμα. Μυστήριος άνθρωπος. 

Τρεις από τους αντάρτες του δεν τον ακολούθησαν και προσχώρησαν στο δικό μου τμήμα. Απ' αυτούς έμαθα πολλά για τον Άθω. Πάντα παράξενη ήταν η συμπεριφορά του.  Καμμιά σταθερότητα δεν είχε. Η ομάδα του είταν έτοιμη να διαλυθεί. Όπως πραγματικά στο τέλος διαλύθηκε. Κι ο ίδιος, πριν περάσει πολύς καιρός, χρεοκοπημένος, παρατημένος απ' όλους και περιφρονημένος, ποιος ξέρει και με τι τύψεις στη συνείδησή του για τη λιποταξία του από τον Άρη, που τόσο εμπιστοσύνη του είχε δείξει και τόσο τον είχε ανεβάσει στα πρώτα βήματα του αντάρτικου, ποιος ξέρει και από το ψυχικά πλέγματα, που μπορεί να τον τυραννούσαν και να τον παράσερναν στα παράξενα παραστρατήματά του, εγκατέλειψε τελικά τα ένδοξα ελληνικά βουνά, όπου μπορούσε κι ο ίδιος να δοξασθεί και κούρνιασε μέσα στην Αθήνα. 

Λέχθηκαν πολλά γι' αυτόν και την κατοπινή του πορεία. Είπαν μερικοί ότι είχε καταφύγει στη Μέση Ανατολή. Είπαν άλλοι ότι μετά τη διάλυση του ΕΛΑΣ είχε τεθεί επικεφαλής στρατιωτικών τμημάτων και καταδίωκε τους Ελασίτες και τους Εαμίτες στην περιοχή της Άμφισσας. Τίποτε γι' αυτά δε μπορώ να ξέρω. Αναγκάστηκα, όμως, να αναφέρω όλα όσα είξερα γι' αυτόν με κίνδυνο να γίνω κουραστικός, επειδή ο συγγραφέας του "Αντάρτικου", Φοίβος Γρηγοριάδης, χωρίς να τον έχει γνωρίσει, πίστεψε όσα του σέρβιρε ο ανεξιχνίαστος αυτός τύπος, που καραδοκούσε πάντα στο σκοτάδι και "φορούσε" πάντα μια "μάσκα", χωρίς να τολμά να δείξει το αληθινό του πρόσωπο, και μια που του δόθηκε άλλη μια φορά η ευκαιρία να επιχειρήσει να πλήξει κι από την πλευρά αυτή τον Άρη, παρουσίασε τον Άθω, ως επικίνδυνο αντίπαλό του και ότι τάχα η ηγεσία του Κ.Κ.Ε.είχε σκοπό να τον προβάλει ως αρχηγό της Ρούμελης και άλλα παρόμοια, λες και η ηγεσία δεν είχε στελέχη δικά της και θα εμπιστευόταν σε ανθρώπους σαν τον Άθω Ρουμελιώτη.

Μία φορά, όπως είπαμε, από γενικότερη σκοπιά, και η περίπτωση αυτή, άσχετα από οποιαδήποτε υποκειμενικά στοιχεία, εντάσσεται αντικειμενικά στο πλαίσιο των αντεθνικών και αντιλαϊκών επιδιώξεων των ξένων και των Ελλήνων αντιδραστικών. Χρησίμευσε κι αυτή, ως ένα ακόμη μέσο για την επίθεσή τους κατά του αντάρτικου αγώνα και η συκοφάντησή τους (....)"

Σημείωση Ε.Ι : οι φωτογραφίες που επιλέξαμε για την εικονογράφηση του κειμένου προέρχονται: η 1η και η 4η από τον Σπύρο Μελετζή, η 2η από τον Δ. Μεγαλίδη, ενώ η 3η εμπεριέχεται στο προαναφερθέν βιβλίο του "Καπετάν Θωμά. 

blog "Ευρυτάνας ιχνηλάτης"

Παρασκευή 14 Μαρτίου 2025

Όταν η ασημαντότητα γίνεται σημαντικότητα*

Άγραφα : δέος!

Ατενίζοντας από ψηλά "το όλον" και με το δέος να καταλαμβάνει τον εσωτερικό σου κόσμο, αντιλαμβάνεσαι τη δική σου ασημαντότητα. Ο προσωπικός εγωισμός καταρρίπτεται, συνειδητοποιείς ότι δεν είσαι το επίκεντρο του κόσμου αλλά μια ψηφίδα σε ένα μεγάλο, ένα τεράστιο παζλ σοφών συνθέσεων στο οποίο οφείλεις να είσαι και προσωπικά χρήσιμος για να διατηρηθεί αυτή η αιώνια θαυμαστή ομορφιά αλώβητη και αδιατάρακτη. Και τότε, όταν η ασημαντότητα γίνεται χρησιμότητα, πολλαπλασιάζεται και μεταβάλλεται σε σημαντικότητα.

Γενιές και γενιές πάνε κι έρχονται. Αυτή η ιδιαίτερη ανθρώπινη διαδρομή είναι μόνο μια στιγμή στον προ-αιώνιο ιστορικό βίο του βουνού.

Αρκεί άραγε μια άλλη στιγμή μέσα στον αέναο χρόνο για να το καταστρέψει; Αρκεί, αν μια δράκα αδηφάγων συμφερόντων και η αδίστακτη λαίλαπα της κερδοσκοπίας αφεθούν να το βιάσουν και να μαγαρίσουν την πάναγνη ύπαρξή του καθιστώντας το μια ανοικτή πυορροούσα πληγή.

Σε αυτή ακριβώς την κρίσιμη καμπή, η εφήμερη γενιά μας οφείλει να εγγράψει στην αειθαλή ιστορία του βουνού τη δική της σημαντικότητα, τη δική της συμβολή, για να συνεχίσει αυτό να παραμένει στο διηνεκές ανέγγιχτο και αμετάβλητο, θείο δώρο της μητέρας φύσης σε όλα τα όντα, ανάμεσά τους και στον άνθρωπο.

Κι αυτή η συμβολή δεν είναι άλλη από την  αντίσταση για την αποτροπή της ντροπής!

Τότε ναι, θα έχει νόημα για τη γενιά μας το γεγονός ότι ναι μεν περάσαμε κι εμείς, αλλά όχι... δίχως νόημα!

*Όχι στα αιολικά τερατουργήματα.

Γη και Ελευθερία στην Ευρυτανία!

"Ευρυτάνας ιχνηλάτης"

Κυριακή 9 Μαρτίου 2025

Συνάντηση της νέας γενιάς με την ιστορική μνήμη στο Κρίκελλο!



Μία ξεχωριστή σπουδαία εκδήλωση
στο Κρίκελλο της Ευρυτανίας

Μία πολύ ιδιαίτερη ημέρα για το Κρίκελλο Ευρυτανίας ήταν η 27η Φλεβάρη 2025 όταν μαθητές και μαθήτριες του 1ου ΕΠΑΛ Ναυπάκτου  επισκέφτηκαν με τους καθηγητές τους το ιστορικό χωριό του νομού μας για να γνωρίσουν τα ψηλά αετόμορφα βουνά μας και να τιμήσουν με την παρουσία τους την εμβληματική "Μάχη του Κρίκελλου" που διεξήχθη στις 28 του Οκτώβρη 1942 από τον Άρη Βελουχιώτη και τους αντάρτες του Ε.Λ.Α.Σ εναντίον των Ιταλών φασιστών κατακτητών (βλ. εδώ).

Κάπου από εκεί ψηλά, από τους αιώνιους αιθέρες, ο Άρης Βελουχιώτης (βλ. εδώ), ο Δημήτρης Σαξώνης (βλ. εδώ),  ο Βασίλης Παπανικολάου (βλ. εδώ) και κάμποσοι ακόμη αετοί της μαχόμενης Ρωμιοσύνης θα καμαρώνουν τούτα τα νιάτα και τούτους τους δασκάλους που τόσες δεκαετίες μετά δεν αφήνουν τη λήθη να απορροφήσει τις ηρωικές μνήμες αυτού του λαού!

Παρακάτω παραθέτουμε το εξαιρετικό ενημερωτικό κείμενο που στάλθηκε στο blog "Ευρυτάνας ιχνηλάτης" από τον εκπαιδευτικό κ. Χαρχαλάκη Γεώργιο και αναφέρεται αναλυτικά στην εν λόγω πρωτοβουλία.

Ιδού:

*****


ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ- ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΚΡΙΚΕΛΛΟΥ  ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΟΥ 1ου ΕΠΑ.Λ. ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ (ΚΡΙΚΕΛΛΟ, 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025)

Το 1ο ΕΠΑ.Λ. Ναυπάκτου και συγκεκριμένα ομάδα 30 μαθητών/ τριών της Α’ τάξης, στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας υλοποίησε εκπαιδευτικό περιβαλλοντικό Πρόγραμμα σε συνεργασία με το ΚΕΠΕΑ Καρπενησίου. Το Πρόγραμμα είχε διάσταση ιστορική αλλά και περιβαλλοντική - κοινωνική. Το θέμα ήταν: «Τα αετόμορφα βουνά της Ρούμελης-Τόπος και Ιστορία: Η μάχη του Κρίκελλου». 

Η ομάδα του Προγράμματος με την καθοδήγηση τριών εκπαιδευτικών επισκέφθηκε την Ευρυτανία από τις 26 ως τις 28 Φεβρουαρίου για την υλοποίηση της όλης προγραμματισμένης δραστηριότητας. 

Αυτή περιελάμβανε τις εξής δράσεις: Περιήγηση στο δάσος (Γοργιανάδες), ξενάγηση στο Μουσείο της Αντίστασης στις Κορυσχάδες (από το ΚΕΠΕΑ Καρπενησίου), επίσκεψη στο ιστορικό Μοναστήρι του Προυσού, επίσκεψη στη Δομνίστα και ξενάγηση από τον Πρόεδρο του Τοπικού Συμβουλίου στο χωριό, όπου ξεκίνησε η ένοπλη αντίσταση κατά των κατακτητών το καλοκαίρι του 1942. 

Στο πλαίσιο αυτό, το μεσημέρι της Πέμπτης 27 Φεβρουαρίου 2025 πραγματοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία στο Κρίκελλο εκδήλωση αφιερωμένη στην ομώνυμη μάχη (28 Οκτωβρίου 1942). Η εκδήλωση οργανώθηκε από κοινού με την Τοπική Κοινότητα Κρικέλλου του Δήμου Καρπενησίου και αποτέλεσε την αποκορύφωση του όλου εκπαιδευτικού Προγράμματος. 

Περιελάμβανε:

Έκθεση εικαστικών έργων μαθητών  του Σχολείου, εμπνευσμένων από την παλιά ζωή του Κρικέλλου και την ομώνυμη μάχη. Τα έργα αυτά έμειναν στο Κρίκελλο, για να διακοσμούν την αίθουσα εκδηλώσεων του χωριού.

Σύντομο καλωσόρισμα από τον Πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας Κρικέλλου κ. Δημήτρη Κοντό και σύντομους χαιρετισμούς από τον Αντιδήμαρχο Καρπενησίου κ. Γιάννη Σκαρπή καθώς και τη Διευθύντρια του Σχολείου κ. Αναστασία Νταλταγιάννη και τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του Προγράμματος κ. Γιώργο Χαρχαλάκη..

Προβολή του ντοκυμαντέρ «Οφειλή» (διάρκειας 55 λεπτών), πρωτότυπης δημιουργίας μαθητών και καθηγητών του 1ου ΕΠΑ.Λ. Ναυπάκτου, το οποίο παρακολούθησαν με μεγάλη προσοχή και συγκίνηση μαζί χωριανοί και μαθητές/ τριες. Το ντοκυμαντέρ παρουσίασε αρθρωμένα τον τόπο, το βιοπορισμό, τη μεγάλη προσφορά στην Αντίσταση αλλά και τη σημερινή πραγματικότητα του Κρίκελλου.

Απόδοση τραγουδιών  της εποχής από χορωδία μαθητών/ τριών του Σχολείου.

Αυθόρμητη, ζωντανή και ουσιαστική συζήτηση του κ. Αντιδημάρχου με χωριανούς και μαθητές μέσα σε κλίμα συγκίνησης αλλά πνευματικής εγρήγορσης.

Παραθέτουμε τους λόγους που μας οδήγησαν στην πρωτοβουλία αυτή:

Βασικό εφαλτήριό μας ήταν μια σειρά από παιδαγωγικούς - εκπαιδευτικούς στόχους: 

Να δείξουμε έμπρακτα στους μαθητές/ τριες ότι η Ιστορία δεν είναι βασανιστήριο αποστήθισης (να σημειωθεί εδώ ότι από τα πρώτα μνημονιακά χρόνια – ίσως στο πλαίσιο… οικονομίας - η Ιστορία διδάσκεται μόνο 1 (μία) ώρα στην Α’ τάξη των ΕΠΑ.Λ. και σε καμία άλλη τάξη!).

Να ισχυροποιήσουμε τους δεσμούς  των μαθητών/ τριων μεταξύ τους αλλά και με τους διδάσκοντες/ουσες.

Να ενισχύσουμε την πρωτοβουλία, την αυτενέργεια, την ευθύνη, την εμπιστοσύνη στον εαυτό, την αυτοεκτίμηση και τη συνεργασία των μαθητών/ τριων· να αναδείξουμε τις κλίσεις και τα ταλέντα τους.

Να προωθήσουμε την ουσιαστική σύνδεση του Σχολείου με την ευρύτερη τοπική κοινωνία.

Να φέρουμε σε επαφή τους μαθητές/τριες με τη Φύση και την κοινωνία των ορεινών περιοχών (βιοπορισμός στο παρελθόν και σήμερα, αρχιτεκτονική, γαστρονομική κληρονομιά κλπ), μακριά από το πρότυπο του καταναλωτικού ξενοδοχοτουρισμού. 

Ένας δεύτερος λόγος που μας ώθησε στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία, ήταν ότι αισθανόμαστε πως έχουμε μια οφειλή στο Κρίκελλο («Οφειλή» ονομάσαμε και το ντοκυμαντέρ που δημιουργήσαμε), ένα χωριό όπου έγινε η πρώτη μάχη της Αντίστασης, στην οποία ο ΕΛΑΣ είχε νεκρό, το δάσκαλο Δημήτρη Σαξώνη· ένα χωριό που κάηκε δύο φορές από Ιταλούς και Γερμανούς· ένα χωριό που στήριξε την Αντίσταση με στερήσεις, κόπους και πολύ αίμα· ένα χωριό που έζησε το διχασμό και τις διώξεις του εμφυλίου· ένα χωριό που άδειασε από τη μεταπολεμική μετανάστευση· ένα χωριό, τέλος, που δικαιούται και μπορεί να έχει μέλλον! 

Ο τρίτος λόγος ήταν ότι με την όλη δραστηριότητα και ιδίως με το ντοκυμαντέρ  διασώσαμε και αναδείξαμε συμβάντα, γεγονότα και μαρτυρίες της τοπικής ιστορίας που αλλιώς δεν θα προβάλλονταν τόσο ή θα έμεναν άγνωστα. Είναι μια Οφειλή που ξεπληρώνουμε (με τις μικρές μας δυνάμεις) στον Σαξώνη, τον παπά – Οδυσσέα Κρικέλλα, τον Παπανικολάου, τον Κοντονίκα, τον Τραή και τους άλλους όλους που συμμετείχαν σε κείνη την κοσμογονία της Αντίστασης και μετά, ζώντας «δίκοπη ζωή», διώχθηκαν στην κόλαση του εμφυλίου. 

Ο τελευταίος και βασικότερος λόγος είναι ότι θέλουμε να συμβάλουμε σε ευρύτερο προβληματισμό της κοινωνίας και ιδίως των νέων για το παρελθόν της χώρας μας, χωρίς όμως να χειραγωγούμε κανέναν. Η περίοδος στην οποία αναφέρεται η εκδήλωση και ιδίως το ντοκυμαντέρ είναι δύσκολη και κινεί έντονα συναισθήματα έως σήμερα. Στην προσπάθειά μας αυτή είμαστε τίμιοι: Όχι γιατί δεν έχουμε άποψη, αλλά γιατί δεν μπερδεύουμε σκόπιμα την άποψή μας με την πραγματικότητα, τα γεγονότα (Ουμπέρτο Έκο). Δεν καταγράφουμε την Αλήθεια· καταγράφουμε την άποψή μας για την αλήθεια· και καλούμε καθέναν να κάνει αυτό που λέει ο μεγάλος ποιητής Μιχάλης Κατσαρός: «…ως και σε μένα/ σε μένα ακόμα που σας ιστορώ/ αντισταθείτε».

Εκθέτουμε έτσι τους εαυτούς μας ως διδάσκοντες/ουσες αλλά και τη γενικότερη προσπάθεια του Σχολείου μας σε μια άμεση και ουσιαστική αξιολόγηση.

                          

Ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός του Προγράμματος, 

Χαρχαλάκης Γεώργιος


(πρώτη δημοσίευση στο blog "Ευρυτάνας ιχνηλάτης")


Τετάρτη 5 Μαρτίου 2025

Ποιο είναι το μέλλον των παιδιών;;;

Καρπενήσι 28/2/2025
(φωτο: Μάριος Αποστόλου)


Η Ευρυτάνισσα κυρά Λένη 

γράφει για τα Τέμπη..


Όλη η Ελλάδα στο πόδι! Και να ήταν μόνο η Ελλάδα, σε όλο τον πλανήτη ξεσηκωμός όπου υπάρχουν Έλληνες της ξενιτιάς κι αυτοί μαζί!

Και στο Καρπενήσι μας ήτανε μεγάλη και εντυπωσιακή η συγκέντρωση γιατί οι Ευρυτάνες έχουν καλή καρδιά και ευαισθησίες.

Ανατριχιάζεις όταν βλέπεις όλες τις γενιές και όλους τους ανθρώπους του λαού να βγαίνουν στους δρόμους μαζί με τους γονείς των αδικοχαμένων παιδιών και να ζητούν δικαιοσύνη.

Πόσο με συγκίνησαν και οι εκπαιδευτικοί. Που πήραν τα παιδάκια από το χεράκι για να γράφουν με τα μικρά τους δακτυλάκια το "ΟΜΙΚΡΟΝ" - με όμικρον δεν γράφεται το οξυγόνο;;;

Τα παιδιά που μεγάλωσαν με τόσες θυσίες, που σπούδασαν με τόσους κόπους και έφτασαν ως τα πανεπιστήμια για να μας τα κάψει το κράτος. "Δεν έχω οξυγόνο" σπάραζαν τα παιδιά μας γιατί όλα παιδιά μας είναι και έτσι πρέπει να τα νιώθουμε.

Σιχάθηκε ο κόσμος αυτό το κράτος το εγκληματικό που μπάζωσε το κακούργημά του και έθαψε τις ύποπτες ουσίες και όλα τα στοιχεία βιαστικά. Για να εξαφανίσουν τις ευθύνες τους και να σκεπάσουν τους ενόχους.

Όμως 57 αθώες ψυχές χάθηκαν άδικα. Παιδιά ήταν τα πιο πολλά, σαν τα τριαντάφυλλα τ' Απρίλη, παιδιά δροσερά, φρέσκα και γεμάτα όνειρα για ζωή, χαρά για τους γονείς τους, χαρά και ελπίδα και για την Ελλάδα, τη χώρα μας. 

Αυτός ο άδικος χαμός των παιδιών ας γίνει η μεγαλύτερη καμπάνα που θα χτυπήσει για όλους μας. Για να να ξυπνήσει συνειδήσεις και να κάνουμε το σωστό που είναι να απαιτήσουμε όλη την αλήθεια αλλά και δικαιοσύνη για ότι συνέβη. 

Αφυπνιστείτε Έλληνες παντού. Για να αλλάξουμε αυτό το αίσχος που κατατρώει το λαό, τη χώρα και ολόκληρη τη γη μας.

Οι υπαίτιοι να τιμωρηθούν πραγματικά. Όχι "δυό πόρτες έχει η φυλακή άνοιξα μιά και μπήκα κι ώσπου να ρθεί το δειλινό από την άλλη βγήκα"!!!

Όχι έτσι, όχι συγκάλυψη.

Πραγματική δικαιοσύνη θέλει ο κόσμος κι αν δεν την αποδώσουν αυτοί θα την αποδώσει ο λαός που δεν αντέχει άλλο την υποκρισία.

Οι τηλεοράσεις και τα κανάλια μάς λένε ψέματα, ψέματα συνεχώς. Κόλλησαν εξεπίτηδες με τα επεισόδια στη συγκέντρωση για να μην πουν τη μεγάλη αλήθεια που είναι τα εκατομμύρια που κατέβηκαν παντού και τράνταξαν το σύμπαν!

Χαιρετούσα τα παιδιά μου και την εγγονή μου πριν φύγουνε για την πορεία και τους έλεγα, όσο κι αν ανησυχούσα για αυτά, ότι κάνουν το σωστό και να προσέχουν. Και τώρα που τα περιμένω, σαν Ευρυτανίσσσα μάνα που ανησυχεί, τώρα γράφω κι εγώ αυτές τις αράδες, αφού η ηλικία μου δεν το επιτρέπει πια να είμαι κι εγώ κάτω. Με τον τρόπο μου όμως θέλω να βοηθήσω.

Τα παιδιά μας και όλος ο κόσμος πήγαν σε μια ειρηνική πορεία. Δεν χρειαζόταν η παρουσία της Αστυνομίας για να ερεθίσει τους θερμόαιμους για δικαιοσύνη.

Συννέφιασε η Αθήνα από τα δακρυγόνα και τους καπνούς και μαύρισε η ψυχή όλης της Ελλάδας από τον πόνο και το άδικο.

Πάνε τα αθώα παιδάκια άδικα σε μια χώρα που είτε τα βάζει να δουλεύουν δωδεκάωρα σαν σκλάβοι είτε τα στέλνει στην ξενιτιά είτε τα καίει στα τρένα που τα δώσανε κι αυτά στους αχόρταγους τους ιδιώτες για να πλουτίσουν κι άλλο και δεν υπάρχει πουθενά ασφάλεια ούτε υποδομές.

Ψωροκώσταινα κακορίζικη τη λένε κάποιοι, έτσι την πήραμε κι έτσι την αφήσαμε δυστυχώς για να την κουμαντάρουν μερικοί επιτήδειοι.

Και μετά κάνουν λόγο για υπογεννητικότητα. Και αυτοί που τα γέννησαν αναρωτιούνται... ποιο είναι το μέλλον των παιδιών τους;;;

Απαντήστε μας παρακαλώ...


Ήταν μια κραυγή απόγνωσης 

από την Ευρυτάνισσα κυρά Λένη

(στο blog "Ευρυτάνας ιχνηλάτης")